Anonimowy post o tajnych czatach
4 lipca fan ONF ujawnił, że agencja WM Entertainment oraz agencja organizująca trasy koncertowe, J&B Entertainment, publikowały informacje o członkach zespołu, spoilery nowego albumu oraz oszustach na fanach. Osoba ta opublikowała screenshoty z tajnego czatu by naświetlić sytuację.
„Ujawniam publicznie szczegóły dotyczące kontrowersyjnej agencji J&B, w tym sposób, w jaki zapewnia ona „korzyści niewielkiej grupie osób”, oraz informacje o milczeniu WM Entertainment, mimo że wiedziała o tym wszystkim.”
„3 kwietnia agencja koncertowa ONF, J&B Entertainment, wysłała osobiste wiadomości do fanów, którzy wydali dużo pieniędzy na wydarzenia podczas trasy po Kanadzie i zasugerowała utworzenie grupowego czatu dla tych, którzy mieli wziąć udział w kolejnej trasie.
Następnego dnia utworzono grupowy czat z CEO J&B i dziesięcioma fanami. Opublikuję zawartość grupowego czatu, aby uniknąć dalszych szkód z ich strony.”
„Dyrektor generalny popisał się i wykorzystał swoją władzę, wzbudzając ciekawość fanów, którzy przybyli wyłącznie po to, by wziąć udział w kolejnej trasie koncertowej.”
„Później usłyszałem historie o tym, że w marcu, podczas trasy koncertowej, ujawniono wybranym fanom prywatne harmonogramy i informacje o hotelach członków zespołu.”
„Dyrektor generalny agencji obnosił się ze swoją władzą, porównując ją do zarabiania marnych pieniędzy, i wykorzystywał rzeczy takie jak używane i podpisane koszulki członków, aby eksploatować czyste serca fanów.
To sprawia, że zastanawiamy się, czy zostało to potwierdzone przez agencję, ponieważ wykorzystują swoją pozycję dyrektora generalnego jako jedyny powód, dla którego mogą obdarowywać fanów koszulkami z autografami.”
„Ustanowili również priorytet dla członków na czacie, pozwalając im kupować bilety platynowe i wyższego poziomu bez żadnych ograniczeń. Otworzyli również oddzielny formularz Google dla dziesięciu osób.”
„Ciągle też kłócą się z fanami na swoich oficjalnych kontach. Zablokowali i ostrzegli fanów, którzy składali oświadczenia, które ich rozwścieczyły, grożąc im, że nie będą mogli oglądać grupy.”
„Agencja pozostawiła niepotrzebnie niegrzeczne komentarze fanom, którzy byli po prostu ciekawi cen. Powiedzieli fanowi: „Nie kupuj biletu, jeśli nie masz pieniędzy”. Czy to jest właściwy sposób odpowiedzi?”
„Dyrektor generalny J&B obnosił się ze swoją przyjaźnią z wiceprezesem generalnym WM Entertainment i zdradził informacje o powrocie grupy. Chociaż mogą mówić o swojej bliskiej przyjaźni z agencją, uważamy, że przekraczają granicę, dając spoilery o pełnym albumie.”
„Kontynuowali, mówiąc, że podnieśli grupę i że nie ma już zysku, gdy trasa się kończy. Mówili również o tym, że członkowie nie byli dobrzy w języku angielskim i często ich krytykowali.”
„Powiedzieli fanom, że mogą kupować tylko w wonach koreańskich i podkreślili, że zwroty będą niemożliwe. Wyraźnie dali do zrozumienia, że jeśli nie zamierzają kupować, nie mają powodu, aby być na czacie.”
„Zamieszczali zdjęcia fanów, których nie było na czacie, i oznaczali ludzi na czarnej liście.”
„Myślę, że oni też wiedzieli, że to co robią jest w pewnym sensie złe, ponieważ wielokrotnie podkreślali, że nie wolno im rozmawiać o tym, co dzieje się na czacie, nigdzie indziej.
Jednak wyśmiewali innych fanów, którzy nie zostali zaproszeni na czat.”
„Dodatkowo, oto więcej zrzutów ekranu innych ofiar. J&B ignorowało fanów, jakby byli CEO agencji, powodując wiele szkód.”
„Cicho zgłosiłem tę sytuację WM, bojąc się, że J&B wyrządzi krzywdę innym. Jednak WM udostępnił ten e-mail J&B i zaczął mnie nękać.”
„Następnie określili osobę, która wysłała e-maila i wyrzucili ją z czatu. Wysłano e-mail z groźbą pozwu o zniesławienie wraz z danymi osobowymi osoby, która wysłała e-maila. Jedyne, co otrzymano od WM to milczenie.
Po raz kolejny stwierdzam, że zamieszczona treść nie ma na celu zniesławienia, ale jest udostępniana dla dobra publicznego i udostępniania informacji”.
Odpowiedzi fanów z kolejnymi historiami
Po ujawnieniu tych nielegalnych działań agencji wielu fanów zaczęło publikować swoje historie z J&B.
„5 września nasza grupa wysłała e-mail i 7-stronnicowy dokument do WM z obawami, takimi jak J&B publikujące hotel ONF na swoim publicznym koncie na Instagramie. Nigdy nie uzyskaliśmy odpowiedzi, a posty są nadal dostępne.”
„JNB wysłał do mnie, przypadkowego fana, wiadomość prywatną w Boże Narodzenie rano, ujawniając słabą sprzedaż biletów na koncert „Be Here Now” w Kanadzie i pytając, jak uratować trasę”
„Poniżej znajdują się zrzuty ekranu wszystkich publicznych postów z Insta i X – wszystkie te notatki i obrazy zostały udostępnione bezpośrednio WM i możemy jedynie założyć, że zostały przekazane w całości również do J&B. Nigdy nie otrzymaliśmy odpowiedzi ani żadnych działań ze strony agencji.”
„J&B poprosiło mnie o zaprojektowanie plakatów dla każdego miasta i dobrowolnie się zgodziłem, myśląc, że fajnie, że mogę popracować nad poprawą projektowania. Lubiłam tworzyć plakaty, ale dlaczego firma nakłada na fanów odpowiedzialność za promowanie trasy jako darmowej siły roboczej?”
Odpowiedź J&B Entertainment
Po powstałej burzy w Internecie CEO J&B Entertainment, Jacky Yoo, opublikował oficjalne oświadczenie na social mediach agencji.
„Jestem dyrektorem generalnym J&B Entertainment, Jacky Yoo, który organizuje trasę koncertową ONF w Ameryce Północnej. Po pierwsze, szczerze przepraszam ONF i ich fanów. Podczas sprzedaży biletów na trasę koncertową ONF w Ameryce Północnej przeprowadziłem czat grupowy KakaoTalk z kilkoma fanami i sprzedałem bilety do Kanady i Ameryki Północnej z dodatkowymi korzyściami. Z powodu moich głupich działań i nierozsądnych słów szczerze przepraszam za wyrządzenie szkody członkom ONF, fanom i WM Entertainment.
Od teraz obiecuję, że nigdy nie będę komunikował się z fanami indywidualnie ani nie będę udzielał korzyści bez zgody WM Entertainment. Ponadto, podczas moich indywidualnych działań pojawił się problem i otrzymałem od WM Entertainment polecenie naprawienia problemu dotyczącego sprzedaży biletów w Ameryce Północnej i Kanadzie. Jednak spowodowałem ciągłe problemy, źle komunikując się z fanami i zostałem odkryty podczas dyskusji na temat harmonogramu trasy, co stworzyło nieporozumienie, że J&B Entertainment było zamieszane w ogromną część problemu. Nie obwiniam nikogo ani nie usprawiedliwiam tego wszystkiego, co się wydarzyło z powodu mojej nieostrożności, i zastanawiam się nad swoimi działaniami.
Anulujemy bilety w Ameryce Północnej dla tych, którzy otrzymali korzyści niepotwierdzone przez WM Entertainment. Ponadto zapewnimy 100% anulowanie/zwrot pieniędzy dla tych, którzy chcą otrzymać zwrot pieniędzy. Jeszcze raz przepraszamy za wyrządzenie krzywdy ONF i fanom ONF.”
Moderator: MiTien
Edytor: ECHo