BABYMONSTER z sukcesem rozpoczęły swoją pierwszą światową trasę koncertową. Już 10 miesięcy po debiucie grupa pojawiła się na arenie KSPO Dome, znanej jako „Ziemia Święta” K-popu. Dziewczyny przyciągnęły ponad 20 000 widzów – liczbę, której czasami nawet uznani artyści nie są w stanie osiągnąć.

Ten sukces umacnia potencjał rynkowy YG Entertainment, jako że sprzedaż albumów BABYMONSTER ciągle wzrasta, a frekwencja na ich koncertach pozostaje wysoka. Idąc w ślady BLACKPINK, BABYMONSTER udowadniają, że są kolejnym wielkim zespołem spod skrzydeł potężnej wytwórni.
Według danych zebranych przez Korea Performing Arts Integrated Computer Network (KOPIS) API, całkowita liczba biletów sprzedanych na koncert BABYMONSTER na KSPO Dome 25 i 26 stycznia osiągnęła 23 499. Liczba ta obejmuje 11 113 biletów sprzedanych 25 stycznia i 12 366 biletów sprzedanych dzień później.
Bazując na tych danych, wskaźnik obłożenia miejsc na arenie został określony na 67.8%, biorąc pod uwagę fakt, że całkowita objętość KSPO Dome wynosi 15 000 miejsc, a koncert odbył się dwa razy.
YG Entertainment oficjalnie skomentowało:
„Ponieważ jest to pierwszy solowy koncert BABYMONSTER, włożyliśmy mnóstwo wysiłku i pracy w produkcję sceniczną, więc aktualna ilość dostępnych miejsc się różni. Jednakże nie możemy wyjawiać dokładnej liczby miejsc ani skorygowanego wskaźnika ich obłożenia.„
Ta wypowiedź sugeruje, że wewnętrzny wskaźnik obłożenia według YG może być jeszcze wyższy.
Biorąc pod uwagę fakt, że BABYMONSTER to stosunkowo nowy zespół, zmobilizowanie ponad 10 000 fanów na koncert w KSPO Dome jest niezwykłym osiągnięciem. BABYMONSTER to siedmioosobowy, wielonarodowy girlsband spod YG Entertainment, który zadebiutował 1 kwietnia 2024 roku.
Występ na KSPO Dome jest często traktowany jako punkt odniesienia dla wartości własności intelektualnej artysty, jako że arena szczyci się najnowocześniejszym sprzętem dźwiękowym, a także może pomieścić ponad 10 000 widzów, biorąc pod uwagę rozstawienie sceny. Dla nowej grupy wystąpienie na takiej arenie tak szybko po debiucie jest uznawane za wyjątkowo rzadkie.
Po koncertach w Seulu BABYMONSTER będą kontynuować trasę, występując w 14 miastach (łącznie 23 koncerty). Ich kolejne przystanki wliczają m.in.: Newark w USA (28 lutego), Los Angeles w USA (2 marca), Kanagawę, Aichi, Osakę i Fukokę (wszystkie cztery w Japonii), Singapur oraz Hong Kong.
Wraz z początkiem wyczekiwanej trasy zespołu uwaga wszystkich pozostaje skupiona na pytaniu, czy BABYMONSTER będzie kolejnym globalnym fenomenem spod YG Entertainment.
Źródło: (1)
Moderator: MiTien
Edytor: Grazia