Big Hit Entertainment i Naver łączą siły!
27 stycznia Naver zorganizowało posiedzeniu zarządu i zdecydowało się zainwestować 410 miliardów KRW (około 371 milionów dolarów) w beNX, spółkę zależną Big Hit Entertainment, która obsługuje platformę społeczności fanów Weverse. W wyniku inwestycji Naver uzyskało 49% udziałów w beNX. Zdecydowano również, że beNX zostanie przemianowany na WEVERSY COMPANY Inc.
Naver ujawniło tego dnia, że stworzy nową globalną platformę społeczności fanów, współpracując z Big Hit Entertainment i łącząc użytkowników, treści i usługi V LIVE i Weverse, platform należących do każdej z firm.
Naver ma na celu uzyskanie większej przewagi konkurencyjnej w branży fandomowej poprzez współpracę z Big Hit Entertainment. Strategia zakłada, że Big Hit Entertainment będzie przewodzić biznesowi dzięki swojemu doświadczeniu w branży, podczas gdy Naver zapewni technologię i umiejętności niezbędne do wzmocnienia usługi.
Naver jest liderem w dziedzinie transmisji treści i technologii transmisji na żywo, a także w dziedzinie platform społecznościowych. Naver spodziewa się, że połączy ich umiejętności technologiczne z możliwościami biznesowymi Big Hit Entertainment.
Oczekuje się, że integracja obu platform zajmie około roku. Kim Joo Kwan jest obecnie szefem Naver’s Group & CIC, organizacji odpowiedzialnej za V LIVE, Naver Cafe, Band i inne platformy społecznościowe. Zostanie CTO (Chief Technology Officer) beNX i poprowadzi proces integracji. Następnie będzie zarządzał technologią platformy. W okresie integracji każda usługa (V LIVE i Weverse) będzie działała jak dotychczas.
Firmy wyjaśniły, że oprócz artystów, którzy obecnie pracują z każdą platformą, dodadzą innych globalnych artystów, aby stworzyć najlepszą platformę społeczności fanów-artystów, za pośrednictwem której fani mogą cieszyć się treściami artystów i komunikować się z nimi.
Dyrektor generalny Naver, Han Seong Sook, powiedział:
„Aby zwiększyć nasze wpływy na rynku globalnym, istnieje potrzeba wyjścia poza konkurencję z krajowymi platformami i ścisłej współpracy z konkurencyjną platformą, z którą możemy stworzyć synergię. Dodanie k-zawartości do naszej globalnie konkurencyjnej k-technologii uczyni z nas niezrównanego gracza na globalnym rynku rozrywki.”
Dodała:
„Kultura fandomu, którą uważano za jedną z „fanatyków idoli”, rozprzestrzenia się teraz na różne dziedziny, tworząc nową wartość kulturową i ekonomiczną oraz ewoluując. Potencjał wzrostu na rynku globalnym znaleźliśmy dzięki V LIVE i Weverse, które mają ponad 85 procent międzynarodowych fanów.”
Powiedziała również:
„Będziemy pracować nad tym, aby kultura fandomu wywodząca się z Big Hit i K-pop wyszła poza Azję i Amerykę Północną i stała się głównym nurtem kultury rozrywkowej w Europie, Ameryce Południowej i na całym świecie.”
Dyrektor generalny Big Hit Entertainment, Park Ji Won, powiedział:
„Od czasu premiery w 2019 roku Weverse rozwijało się wykładniczo. W ten sposób potwierdziliśmy konieczność i wpływ platformy społeczności fanów na światowy przemysł muzyczny. Dzięki ogólnej współpracy z Naver mamy wysokie oczekiwania co do synergii między Weverse i V LIVE, a my osiągniemy niezrównaną pozycję na rynku globalnym dzięki dalszej ewolucji platformy społeczności fanów.”
.
Źródło: 1
Edytor: Grazia