spot_img

Dispatch ujawnia prawdę o FIFTY FIFTY

Dispatch przestawił prawdę o FIFTY FIFTY, Ahn Sung Il i The Givers. Dodatkowo w swoim raporcie przedstawili chronologię wydarzeń, która doprowadziła do pozwu sądowego.

Raport ten został opublikowany po wielu dochodzeniach. Autorzy uważają, że to co przedstawili w artykule jest rzeczywiście prawdziwą relacją i wydarzeniami jakie były pomiędzy FIFTY FIFTY, Ahn Sung Il oraz ATTRAKT.

Niedawno członkinie FIFTY FIFTY złożyły wniosek o rozwiązanie ich kontraktów z ATTRAKT. Jako powód podały, że nie dostały wypłaty za swoją pracę oraz agencja nie dbała o zdrowie artystek. To co Dispatch odkrył jednak różni się od narracji dziewczyn. Nie ma żadnych dowodów, by zdrowie dziewczyn było ignorowane. Dodatkowo, idolki cały czas mają długi pomimo sukcesu „Cupid„.

Najważniejsze osoby w sporze o FIFTY FIFTY

Głównymi graczami przy stworzeniu FIFTY FIFTYAhn Sung Il, Jeon Hong Joon oraz KAMP.

Ahn Sung Il jest dyrektorem oraz producentem w agencji The Givers. Pracował on jako producent dla J-Walk, Eun Ji Won, Rumble Fish i innych. Aktualnie pod jego agencją znajduje się Son Seung Yeon.

Jeon Hong Joon jest CEO ATTRAKT. Pracował on jako manager dla takich celebrytów jak: Cho Kwan Woo, Yang Soo Kyung, Bobby Kim, Yoon Mirae czy Ha Sungwoon.

KAMP jest to firma zajmująca się organizacją różnych wydarzeń. Na swoim koncie ma także kilka festiwali K-popowych. Wcześniej wspomniany Ahn Sung Il pracował w tej firmie w 2019 roku.

Początek znajomości tych trzech person rozpoczyna się podczas KAMP Singapure w 2019 roku, kiedy to Jeon Hong Joon spotkał się z dyrektorem KAMP, Ahn Sung Ilem oraz jeszcze jednym pracownikiem tej firmy. Wtedy to Jeon Hong Joon zaproponował dyrektorowi KAMP stworzenie globalnej grupy K-popowej. Tak podsumował to spotkanie dyrektor KAMP:

„CEO Jeon Hong Joon zaproponował projekt stworzenia żeńskiej grupy. Zdecydowaliśmy się pomóc z marketingiem zagranicznym. Ahn Sung Il był producentem, więc wysłaliśmy go do ATTRAKT. W tym momencie wciąż KAMP płacił mu wynagrodzenie.”

W listopadzie 2019 roku, te trzy osoby zainicjowały projekt „FIFTY”. W stworzenie nowej grupy zaangażowani byli Jeon Hong Joon, Ahn Sung Il oraz dwóch innych pracowników z KAMP.

Powstanie grupy FIFTY FIFTY

Jeon Hong Joon zbierał trainees przez cały rok od grudnia 2019 roku do grudnia 2020 roku. Rozpoczął pracę z 12 stażystami w 202 roku, zmniejszył ich liczbę do 5 w 2021 i na sam koniec do czterech dziewczyn w 2022 roku. Firma używała comiesięcznych ewaluacji by zadecydować o debiutujących członkiniach.

W tym czasie KAMP pomagało przy procesie selekcji i uczestniczyli dwa razy w miesięcznych ewaluacjach. Także zajmowali się planowaniem strategii globalnej, szukaniem kompozytorów z innych krajów oraz zbieraniem piosenek.

W maju 2021 roku, Ahn Sung Il i pozostała dwójka pracowników KAMP odeszli z firmy. Trójka ta założyła nową agencję The Givers.

Współpraca z KAMP zakończyła się w 2021 roku. Było to spowodowane nieporozumieniami związanymi z globalną strategią pomiędzy Jeon Hong Joon i dyrektorem KAMP. W związku z tym, KAMP przestało wspierać ten projekt, a Jeon Hong Joon znalazł innego agenta znajdującego się w Stanach Zjednoczonych. Agentem tym był Ahn Sung Il.

„Z naszego punktu widzenia, potrzebowaliśmy teamu, który by stanowił dla nas obóz w USA. Ahn Sung Il powiedział, że jest odpowiednią osobą by to poprowadzić. Biorąc pod uwagę, że dzięki temu będzie jakaś kontynuacja, ponieważ był on częścią KAMP, nie było żadnego powodu by odmówić jego ofercie. Podpisałem umowę outsourcingową z Ahn Sung Il”

Zbieranie finansów

Jeon Hong Joon był odpowiedzialny za szukanie inwestorów oraz pieniędzy, ponieważ uważał, że jest to praca producenta. W tym czasie Ahn Sung Il zajmował się trenowaniem dziewczyn.

Niestety, ale agencji ATTRAKT szybko zaczynało brakować pieniędzy. Koszt stworzenia grupy żeńskiej to około 2 miliardy won (około 6,5 milionów złoty) rocznie. Przedpłaty od inwestorów oraz dystrybutorów nie pokrywały tych wydatków. Tak skomentował to Jeon Hong Joon:

„Nie chciałem zniechęcać moich artystów. MIałem ich akademik w dzielnicy Gangnam. Było to mieszkanie z trzema sypialniami i dwoma łazienkami. Miesięczny czynsz wynosił 3,3 miliony won (około 10 tysięcy złoty). Także miałem dla nich lekcje i treningi w każdym aspekcie.”

W rzeczywistości, FIFTY FIFTY otrzymywały lekcje wokalne, z teorii muzyki, rapu, tańca, angielskiego, trening personalny oraz z występów. Firma wydawała miesięcznie od 20 milionów won (około 62 tysiące złoty) do 30 milionów won (około 95 tysięcy złoty) na same lekcje.

Następnie była produkcja teledysków, która kosztowała miliard won (około 3,13 milionów złoty). W grudniu 2021 roku, stworzyli oni cztery teledyski coverowe, które wysłali do ICM, Song Music oraz BGM. W 2022 roku, wszystkie teledyski z pierwszego albumu zostały stworzone i kosztowały 500 milionów won (około 1,5 miliona złoty). Dodatkowe 250 milionów (około 750 tysięcy złoty) won zostało przeznaczone na nagranie „Cupid„.

Ahn Sung Il zarządzał produkcją teledysków. Nawet sprzedał swój zagraniczny samochód i drogi zegarek by pomóc w funduszach FIFTY FIFTY.

Po tym wszystkim FIFTY FIFTY zadebiutowały w listopadzie 2022 roku.

Wyniesienie FIFTY FIFTY do super gwiazd

W kwietniu 2023 roku FIFTY FIFTY zadebiutowały na liście Billboard’s Hot 100 z utworem „Cupid„. Piosenka utrzymywała się na liście przez 14 tygodni, co stanowi rekord dla żeńskiej grupy K-popowej.

Wtedy to najwięcej uwagi poświęcono producentowi SIAHN, którym okazał się Ahn Sung Il. Pseudonim artystyczny stworzył ze swoich inicjałow i nazwiska. Producent tak komentował swoją strategię użytą w „Cupid„:

„Piosenka miała być w formie K-popu. Ale ciężko nazwać „Cupid” K-popem… Chciałem być pewny, że normalny słuchacz nie skapnąłby się, że piosenka jest K-popem.”

Strategia Ahn Sung Ila zadziałała. Dodatkowo duży wpływ na zwiększenie popularności utworu miał TikTok dzięki przyspieszonej wersji, która stała się viralem.

Ahn Sung Il z powodzeniem wywiązał się z roli producenta FIFTY FIFTY. Jak mówił, wybrał „Cupid” spośród 2000 możliwych piosenek, które grupa mogła zaśpiewać. Tak na prawdę, „Cupid” został napisany przez uczniów Szwedzkiej Szkoły Muzycznej, Adama Von Mentzera, Mac Fellander-Tsai i Louise Udin. Ahn Sung Il przeraranżował utwór by pasowała jego wizji.

Zarobki FIFTY FIFTY

Dispatchowi udało się dotrzeć do dokładnego podziału praw autorskich „Cupid„.

Według tego rozkładu Ah Sung Il (SIAHN) posiadał 28,65%, pracownik AHIN – 4%, Song Ja Kyung (Keena) – 0,5% a agencja The Givers – 66,85% udziałów. Co ciekawe, szwedzcy studenci, którzy napisali ten utwór nie widnieją na liście praw autorskich.

Pomimo, że Ah Sung Il mówił Jeon Hong Joonowi, że nie posiada dużego wkładu w „Cupid„, to tak na prawdę miał 95,5% udziałów po zsumowaniu części jego i jego wytwórni.

Dispatch dowiedział się, że Ah Sung Il zapłacił ponad $9000 studentom ze Szwecji by wykupić ich prawa autorskie w styczniu 2023 roku. Samo wykupienie praw nie jest nielegalne, ale sprawa się zmienia kiedy Ah Sung Il sam otrzymuje pieniądze zamiast agencji. Dispatch także udało się zdobyć fakturę za kupno „Cupid„. Nadawcą tego dokumentu jest The Givers, a odbiorcą ATTRAKT.

„Fundusze nie wyglądały dobrze w tym czasie. Poprosiłem Ahn Sung Ila by najpierw wysłał mi ile kosztuje utwór. Na szczęście otrzymaliśmy trochę pieniędzy w marcu i zapłaciliśmy The Givers. Okazało się, że on wziął prawa autorskie.” – Jeon Hong Joon

Reakcje FIFTY FIFTY

Błąd Jeon Hong Joona polegał na tym, że całe swoje zaufanie pokładał w The Givers. Na przykład, całe zarządzanie członkiniami powierzono pracownikowi z The Givers. Obejmowało to też komunikację z dziewczynami jak i ich rodzicami.

Gdy, 2 maja Aran miała operację, doszło do poniższej rozmowy pomiędzy Jeon Hong Joon i Ahn Sung Il:

  • Jeon Hong Joon: Dokładna choroba?
  • JHJ: Czy dobrze poszła operacja? Czy rozmawiasz z personelem firmy oraz rodzicami żeby im nie było im smutno?
  • JHJ: Tego ranka… Modliłem się, że przebiegnie dobrze!
  • Ahn Sung Il: Tak. Operacja jest czwarta na liście. „B” jest odpowiedzialny za rodziców i komunikację z nimi. Osobiście rozmawiałem z mamą Aran wczoraj.
  • ASI: Nie ma potrzeby mówić o dokładnej chorobie. Powiemy, że miała operację, że się źle czuła.
  • ASI: I kiedy operacja się zakończy planujemy wstawić zdjęcie.

Tego samego dnia pracownik „B” napisał taką wiadomość Jeon Hong Joonowi:

„CEO, mówią, że operacja Aran przebiegnie pomyślnie i będzie przeniesiona do pokoju szpitalnianego, by wrócić do zdrowia. Operacja idzie dobrze, ale będę dalej kontynuować obserwację, ponieważ mówią, że należy obserwować jej kondycję.

Zamierzam dać pozostałym członkiniom przerwę jak Aran będzie zdrowieć, okay?Od 10 maja do 28 maja. Pozostałe członkinie musiałyby wrócić do akademika 28 maja.”

Jeon Hong Joon wolał by dziewczyny miały tylko tydzień przerwy, ale po namowach pracownika „B” dziewczyny miały przerwę do 25 maja.

Kolejna opublikowana konwersacja pomiędzy Ahn Sung Ilem a Jeon Hong Joonem dotyczyła udziału w filmie „Barbie„.

  • ASI: Na pewno warto wziąć udział w filmie „Barbie”. Spotkam się z nimi najpierw i je przekonam, a później skontaktuję się z Aran.
  • JHJ: To będzie dobre dla ciebie, grupy i firmy, ale to też zależy od zdrowia, dobrej komunikacji z rodzicami i członkiniami, żeby nie było żadnych nieporozumień.
  • JHJ: Z tak dobrymi występami to frustrujące, że nie mogą nic zrobić teraz~!
  • ASI: Ok. Aran dobrze słucha moich opinii i tak, więc najpierw sprawdzę jej kondycję.
  • ASI: Osobiście pójdę spotkać się z jej matką.

Jeon Hong Joon uważa, że nie ignorował zdrowia członkiń. Ufał pracownikowi „B” i zostawił mu zarządzanie zdrowiem dziewczyn. Ze łzami w oczach tak się wypowiedział:

” „B” powiedział, że dobrze się nimi zajmie, więc mu zaufałem i zostawiłem to jemu.

Myślę, że zbyt duże zaufanie jemu było początkiem tego zamieszania.

Kiedy powiedziałem, że chcę iść do pokoju ćwiczeń by je zobaczyć, on mówił, że członkinie czują się niekomfortowo ze mną tam. Nie chciałem przeszkadzać w ich ćwiczeniach, więc po prostu trzymałem to w sobie i jakoś sobie z tym radziłem.

Tylko pomyślećo tym jak bardzo chciałem też je zobaczyć.”

Niestety Jeon Hong Joon nie miał możliwości przekazać swoich myśli czy uczuć do dziewczyn z FIFTY FIFTY, ponieważ cała komunikacja z członkiniami odbywała się przez The Givers.

Profil na LinkedIn

Ostatnim elementem, jaki zauważył Dispatch jest profil na LinkedIn Ahn Sung Ila. Na jego profilu podana jest fałszywa informacja, że jest on CEO ATTRAKT.

Co dalej?

Aktualnie Heon Hong Joon i ATTRAKT złożyli pozew przeciwko The Givers. Sprawa sądowa ma się rozpocząć 5 lipca.

Natomiast w Internecie pojawiło się dużo dyskusji czy w ogóle FIFTY FIFTY jeszcze będzie miało szansę wrócić na scenę. Wielu internautów skrytykowało postawę Ahn Sung Ila oraz dziewczyn za zdradzenie zaufania oraz inwestycji Jeon Hong Joona.

  • „Co jest pewne, FIFTY FIFTY nie będą mogły już promować się w Korei. Podczas, gdy powinny wydawać więcej hitów, co to jest?”
  • „Ten człowiek (Ahn Sung Il) rozsiewał kłamstwa o agencji, ukradł pieniądze i celowo okradł człowieka.”
  • „Zastanawiam się czy CEO będzie mógł wygrać swoje pieniądze w sądzie… FIFTY FIFTY miały tylko jedną hitową piosenkę, więc one tak na prawdę nic nie zrobiły…”
  • „Współczuję CEO. Pieniądze to jedno, ale został on zdradzony przez wszystkich, którym ufał.”
  • „Jest dużo dowodów, więc myślę, że CEO wygra w sądzie, ale biorąc pod uwagę czas jaki to zajmie i skazę na grupie, nawet jeśli wygra to przegra.”
  • „Członkinie są na serio LOL. Te niewdzięczne idolki K-pop zrobiły to, co Koreańczycy najbardziej nienawidzą. Nie jestem fanem, ale z powodu dumy narodowej, wspierałam je. Na prawdę nie spodziewałam się, że takie coś się stanie, LOL”
  • „Nigdy już nie będą mogły promować. Jak mogą być tak niewdzięczne? Nawet jeśli CEO wygra swoją inwestycję w sądzie, jak będzie wynagrodzony za swój czas i wysiłek?”

Źródło: (1), (2)

Moderator: ECHo

Edytor: D

NEWSY

Lee Young Ji nową prowadzącą ”The Seasons”

To już oficjalne: Lee Young Ji przejmie rolę MC...

LE SSERAFIM wystąpią na przedpremierowym pokazie MTV Video Music Awards 2024

LE SSERAFIM wystąpią na scenie podczas pre-show tegorocznych MTV...

Jacob z THE BOYZ wystąpi na siedząco podczas najbliższego koncertu

Jacob z THE BOYZ będzie występował na siedząco podczas...

Yeonjun z TXT pracuje nad solowym debiutem

Yeonjun z TXT przygotowuje się do swojego solowego debiutu...

POPULARNE

Park Yoochun ogłasza spotkanie online dla fanów w czerwcu

22 maja Park Yoochun ogłosił za pośrednictwem swojej oficjalnej strony fanklubu,...

Joy z Red Velvet i Crush są w związku!

Joy z Red Velvet i Crush potwierdzili, że są...

Zico twierdzi, że G-Dragon jest najlepszy i nie porównywalny w swoich występach

28 sierpnia HiphopLE, jeden z największych koreańskich magazynów hip-hopowych,...

Lia z ITZY opowiada o tym, jak odbił się na niej brak umiejętności tanecznych

ITZY odniosły ogromny sukces, jednak członkinie napotkały dużo przeszkód...

Ranking reputacji marki piosenkarzy – luty

Koreański Instytut Badań nad Biznesem ujawnił w tym miesiącu rankingi...
KM
KM
"Never let your fear decide your fate" - AWOLNATION "Kill Your Heroes"

Lee Young Ji nową prowadzącą ”The Seasons”

To już oficjalne: Lee Young Ji przejmie rolę MC po Zico. "The Seasons" stacji KBS 2TV to muzyczny talk-show, w którym MC zmieniają się rotacyjnie,...

LE SSERAFIM wystąpią na przedpremierowym pokazie MTV Video Music Awards 2024

LE SSERAFIM wystąpią na scenie podczas pre-show tegorocznych MTV Video Music Awards (VMA)! 6 września MTV oficjalnie ogłosiło, że LE SSERAFIM wystąpią na przedpremierowym pokazie...

Jacob z THE BOYZ wystąpi na siedząco podczas najbliższego koncertu

Jacob z THE BOYZ będzie występował na siedząco podczas koncertu zespołu w Kuala Lumpur dziś wieczorem. 7 września IST Entertainment ogłosiło, że z powodu bólów...

2 KOMENTARZE

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
anonim
anonim
1 rok temu

Laski jednej piosenki sodówka udeżyła do głowy będzie dizbend

Narkoblix
Narkoblix
1 rok temu

Może nie doczytałam czegoś, ale dlaczego one nie będą miały już wsparcia ze strony fanów?