spot_img

Najnowsze newsy

Dispatch zabiera głos w sprawie pomiędzy Chuu a BlockBerry Creative

19 grudnia Dispatch podzieliło się analizą relacji oraz dystrybucją zysków pomiędzy Chuu, a BlockBerry Creative. Media uważają, że sytuacja pomiędzy artystką a agencją jest bardziej skomplikowana, niż się wydaje na pierwszy rzut oka i nie ma jednego winnego w tym konflikcie.

Ekskluzywny kontrakt pomiędzy Chuu a BBC

Relacja pomiędzy Chuu i BlockBerry Creative już od początku się źle zaczęła, gdy 4 grudnia 2017 artystka podpisała ekskluzywny kontrakt z firmą. Umowa ta wyróżniała się podziałem wydatków oraz dochodów pomiędzy dwoma stronami. W większości przypadków zarówno koszty, jak i zyski są tak samo dzielone pomiędzy artystą a agencją. Jednak przy umowie Chuu podział kosztów był 5:5 a dochodów 7:3, gdzie większa część przypadała BlockBerry Creative.

Problem ten powrócił dopiero w 2022 roku, kiedy to Chuu wniosła pozew o unieważnienie kontraktu. Po tym, jak sąd opowiedział się za Chuu w styczniu tego roku, BBC straciło siłę przetargową i próbowało renegocjować kontrakt. Nowa umowa została zaproponowana w kwietniu i tym razem agencja otrzymywała tylko 30% zysków, a także Chuu mogła odpocząć od aktywności LOONA 3 razy w miesiącu, BlockBerry Creative może zapłacić idolce dodatkowe 50 milionów won, gdy wpłynie taka prośba oraz artystka może zerwać kontrakt w dowolnym momencie, jeśli poczuje się skrzywdzona. Firma także zgodziła się przekazywać wszelkie zewnętrzne propozycje bezpośrednio do Chuu. Ten nowy kontrakt miał obowiązywać do końca 2022 roku.

Wydarzenia na planie filmowym

Kolejne problemy pomiędzy Chuu i BlockBerry Creative pojawiły się 24 maja w trakcie kręcenia scen do teledysku „Flip That”. Nagrania musiały się przedłużyć o ponad godzinę i trwały do 00:27. Wtedy to jedna z członkiń LOONA poinformowała przedstawiciela A, że Chuu opuściła plan. 8 minut później przedstawiciel A zadzwonił do mamy Chuu z prośbą, by artystka została dłużej z powodu obsunięcia czasowego.

Po rozłączeniu matka Chuu napisała do przedstawiciela A prośbę o otrzymanie 50 milionów won, o których była mowa w umowie artystki z agencją, z powodu przedłużenia pracy jej córki. Przedstawiciel A poprosił Chuu, by została do 19 sceny, ale artystka została tylko do 16 sceny do około 3 nad ranem. 19 scena miała być sceną, gdzie wszystkie członkinie wychodzą razem z pociągu i nie było możliwe, by była nagrana bez którejś z nich.

Spoiler comebacku

Konflikt nasilił się, gdy Chuu zaspoilerowała fragment comebacku w trakcie rozmowy z fanem. Pracownik firmy od razu wysłał filmik do mamy Chuu ze skargą, że jest to spoiler i nie powinno zostać to ujawnione. Artystka zaproponowałaby w takim razie powiedzieć, że był to one-second spoiler. Później w wiadomościach sama stwierdziła, że nie ma zamiaru uczestniczyć w najbliższym comebacku.

Perspektywa od strony Chuu

Dispatch także przedstawiło, jak Chuu odnosi się do całej sytuacji. Artystka najbardziej chciała zmienić kontrakt, gdyż początkowe warunki powodowały, że suma wydatków była wyższa od jej zysków. Głównym problemem było to, że cokolwiek LOONA zarobiło, było dzielone przez wszystkie członkinie po równo.

Dodatkowo idolka stwierdziła, że już straciła wiarę w BBC w zeszłym roku i nie miała ochoty uczestniczyć w programie „Queendom”, ale podpisała nowy kontrakt, chcąc kontynuować dalszą aktywność grupy. Chuu przedstawiła też nagranie rozmowy z jedną osobą z firmy, gdzie odnosił się do niej jak do dziecka i poniża ją. Przez taki stosunek do niej często musiała być asertywna, co mogło być uznawane za bycie nieuprzejmą.

Jak wiadomo, 25 listopada BlockBerry Creative postanowiło usunąć Chuu z zespołu LOONA z powodu brutalnego języka oraz nadużywania władzy od sierpnia 2021 do lipca 2022.

 


Źródło: 1 2

Moderator: Mania

Edytor: Jovnnv

Najnowsze newsy

Warte twojej uwagi