W ciągu ostatnich 25 lat K-pop zyskał na popularności, a wraz z nim girlsbandy. Ta zmiana rozpoczęła się wraz z pojawieniem się girlsbandów trzeciej generacji.
TWICE stały się pierwszą k-popową grupą dziewczęcą, która uzyskała skumulowaną milionową sprzedaż, sprzedając łącznie ponad 1 milion kopii albumów. Natomiast BLACKPINK stały się girlsbandem z największą liczbą subskrybentów na YouTube (aktualnie 83,5 mln) wśród wszystkich artystów na świecie.
Wzrost rynku girlsbandów stał się okazją do ponownej oceny zysków i strat związanych z tworzeniem grup dziewczęcych.
Osoby z branży mówią, że budżet dla nowo debiutujących grup i ich wczesnych aktywności wzrósł 2-3 razy w porównaniu ze standardem z 2015 roku, czyli 1 miliarda KRW (ok. 3 477 000 PLN).
Rado, producent m.in. STAYC, powiedział podczas transmisji na YouTube w zeszłym roku:
„To kosztuje co najmniej 2 miliardy KRW, jeśli włożysz trochę wysiłku w produkcję (girlsbandu)”.
Fantagio, agencja stojąca za ASTRO i Weki Meki, również ogłosiła w zeszłym roku, że zainwestuje około 3,18 miliarda KRW (ok. 11 056 860 PLN) we wspieranie nowych grup dziewczęcych.
Dodatkowo szacuje się, że SM Entertainment zainwestowało 5 miliardów KRW (ok. 17 385 000 PLN) w produkcję aespa. Wytwórnia ulokowała duże środki w produkcję cyfrowych awatarów dla każdej z czterech członkiń i stworzenie kinowej jakości teledysków.
Według JoongAng News, koszt treningu i utrzymania dziewcząt wynosi około 300 milionów KRW (ok. 1 043 100 PLN), koszty produkcji albumu około 2,5 miliarda KRW (8 692 500 PLN), koszt zatrudnienia personelu 131 milionów KRW (ok. 455 487 PLN), koszt studia treningowego 95 milionów KRW (330 315 PLN) i koszt dormu 82 miliony KRW (285 114 PLN) przez pierwsze trzy lata kreowania girlsbandu. Jest to łączny koszt 3,1 miliarda KRW (lub około 10 778 700 PLN).
Koncepty grup dziewczęcych również uległy zmianie. Producenci skupiają się bardziej na konceptach, gdzie członkinie mogą być wzorami do naśladowania dla innych dziewczyn, w przeciwieństwie do zaspokajania fantazji męskich fanów.
Źródło: (1)
Moderator: MiTien
Edytor: Jovnnv