IST Entertainment wydało oświadczenie dotyczące praw do znaku towarowego THE BOYZ.
4 grudnia, dzień przed wygaśnięciem kontraktów członków grupy z IST Entertainment, nowa agencja THE BOYZ ogłosiła, że ich negocjacje w sprawie praw do znaku towarowego nazwy grupy zakończyły się niepowodzeniem. ONE HUNDRED stwierdziło, że warunki IST Entertainment były ”nieuzasadnione” i pomimo ”dołożenia wszelkich starań w celu negocjacji”, nie udało się osiągnąć ”pozytywnego wyniku”.
Jednakże, później tego samego wieczoru IST Entertainment wydało oświadczenie, w którym zaprzeczyło oskarżeniom ONE HUNDRED.
Pełna treść oświadczenia brzmi następująco:
„Cześć,
tu IST Entertainment.
Uważamy, że rozpowszechniona ostatnio wyraźna dezinformacja dotycząca znaku towarowego [THE BOYz] jest godna ubolewania i chcielibyśmy ją sprostować.
Wbrew temu, co doniesiono, postanowiliśmy przyznać wszystkim 11 członkom prawa do bezpłatnego korzystania ze swojego znaku towarowego i już przekazaliśmy tę intencję członkom.
Chcielibyśmy także umożliwić bezpłatne korzystanie ze znaku towarowego w dowolnej działalności (w tym unit i aktywności grupowe), na którą wyraziło zgodę 11 członków.
Co więcej, w odniesieniu do jednego członka, któremu pozostało jeszcze sześć miesięcy do zakończenia jego umowy na wyłączność, pomimo pozostałego okresu obowiązywania umowy, postanowiliśmy pozwolić na wcześniejsze zakończenie umowy na wyłączność, aby wesprzeć jego działalność w ramach nowej agencji. Poinformowaliśmy już o tym zamiarze wspomnianego członka.
Nasza decyzja o przyznaniu prawa do bezpłatnego korzystania ze znaku towarowego jedynie członkom grupy, a nie ich nowej agencji została podjęta ze względu na chęć jeszcze głębszego i bardziej płynnego spotkania między członkami a fanami w przyszłości, a także aktywnej promocji.
Ze względu na chęć wspierania trwałości THE BOYZ, grupy, która cieszy się dużą miłością ze strony publiczności oraz z powodu jej możliwości spotkania się z fanami bez żadnych barier, uznaliśmy, że bardziej słuszne będzie zapewnienie bezpłatnego prawa do korzystnia ze znaku towarowego samym członkom zespołu.
twierdzenia, że ”żądaliśmy wygórowanej ceny za znak towarowy” oraz ”stawialiśmy nowej agencji wymagania wykraczające poza normę” są całkowicie nieprawdziwe. raczej z otwartym umysłem czekaliśmy na różne propozycje dotyczące znaku towarowego i odbyliśmy jedynie kilka podstawowych i teoretycznych dyskusji w celu zapewnienia płynnego przekazania.
Choć nasza współpraca z THE BOYZ dobiegła końca, obiecujemy wspierać grupę THE BOYZ, aby nie napotkała żadnych niedogodności w swojej przyszłej działalności, a także będziemy szczerze kibicować jej w przyszłych przedsięwzięciach”.
W międzyczasie, ONE HUNDRED wydało kolejne oświadczenie, w którym stwierdziło, że IST Entertainment fałszywie twierdzi, że przyznało członkom zespołu bezpłatne prawo do korzystania ze znaku towarowego.
Pełne oświadczenie agnecji brzmi następująco:
„Tu ONE HUNDRED.
W następstwie naszego wstępnego oświadczenia, IST Entertainment, spółka zależna od Kakao Entertainment, stwierdziła, że przyznała członkom THE BOYZ bezpłatne prawo do użwania znaku towarowego „THE BOYZ”. Jednak Nie jest to prawdą.
Gdyby IST entertainment rzeczywiście przyznało bezpłatne prawo do korzystania, jak twierdzi agencja, zadbalibyśmy o to, aby prawa do użytkowania znaku towarowego, które prawnie należą do naszych artystów, były chronione przez cały okres obowiązywania umowy dla dobra artystów i ich fanów, The Bs.
Jednak złożona wczoraj (4 grudnia) propozycja porozumienia przez IST Entertainment zawierała trzy warunki, z których dwa były bardziej niekorzystne dla artystów niż dla ONE HUNDRED.
Jest to sprzeczne z twierdzeniem IST Entertainment, że zapewniło członkom THE BOYZ bezpłatne prawa do korzystania ze znaku towarowego. Proponowane warunki sprawiły, że IST Entertainment zaoferuje THE BOYZ prawa do korzystania, a nie prawa własności do nazwy THE BOYZ, jednocześnie pozbawiając członków należnych im praw do podziału zysków od IST Entertainment. Ponownie podkreślamy, że było to dalekie od przyznania im prawa do bezpłatnego korzystania, jak twierdziło IST.
Z wczorajszego oświadczenia wydanego przez IST, zinterpretowaliśmy, że aby członkowie mogli kontynuować swoje zdrowe promocje i dla dobra The Bs, grupa mogła korzystać z prawa do znaku towarowego bez żadnych warunków. Dlatego ONE HUNDRED potwierdzi również, że negocjacje dotyczące bezpłatnego korzystania ze znaku towarowego THE BOYZ między IST a artystami zostały zakończone. Na koniec szczerze przepraszamy fanów, The Bs, za obawy i cierpienie spowodowane tymi niefortunnymi okolicznościami, jeszcze zanim członkowie przenieśli się do nowej agencji.
ONE HUNDRED dołoży wszelkich starań, aby zapewnić artystom i fanom możliwość kontynuowania swojej podróży z radością. Dziękujemy za poświęcenie czasu na przeczytanie tego oświadczenia”.
Tymczasem fani THE BOYZ wydawali się być po stronie IST Entertainment, argumentując, że ”całkiem rozsądne” byłoby ze strony IST żądanie pewnej zapłaty za fundusze oraz zasoby, które firma zainwestowała w zespół przez cały okres ich kariery.
Edytor: Pastelcat