W branży modowej często pojawiają się kontrowersje, a niedawna kampania Dior wywołała oburzenie wśród koreańskich internautów. Reklama, której modelka ma skośne oczy spowodowała falę oskarżeń o utrwalanie stereotypów oraz rasizm.


To nie pierwszy raz, gdy luksusowa marka Dior spotkała się z krytyką dotyczącą utrwalania azjatyckich stereotypów. W przeszłości marka wystawiła sztukę przedstawiającą azjatyckie modelki z makijażem, który podkreślał i wyolbrzymiał podniesione kąciki oczu w 2021 roku.

Użycie tego rodzaju spojrzenia w przeszłości było wykorzystywane do wyśmiewania i poniżania Azjatów, dlatego wielu koreańskich internautów uznało to za obraźliwe. Kontrowersje wokół niedawnej reklamy Dior po raz pierwszy zwróciły uwagę w chińskich mediach społecznościowych, gdzie wielu internautów domagało się przeprosin oraz bojkotu produktów marki. Chociaż Dior nie wydał żadnego oświadczenia w tej sprawie, to reklama została szybko usunięta ze wszystkich platform społecznościowych w odpowiedzi na reakcję. Koreańscy internauci komentowali:
„Dior musi być szalony„
„Chciałam kupić ich produkt, ale zmieniłam zdanie„
„Korea też powinna bojkotować produkty Dior. Chiny nie powinny być jedynym krajem, który sprzeciwia się rasizmowi„
„Jeśli mają zamiar używać uwłaszczających gestów wobec Azjatów, to nie powinni używać azjatyckich celebrytów jako swoich ambasadorów„
„Problem polega na tym, że ludzie wciąż kupują produkty Dior po tych kontrowersjach„
„Nie kupujcie teraz ich produktów„
Źródło: (1)
moderator: Grazia
Edytor: D