W ciągu ostatnich kilku tygodni HYBE było uwikłane w wiele kontrowersji, które dotknęły także artystów, w tym BTS. Kilka dni temu powróciły też pogłoski o tzw. marketingu sajaeji, czyli nielegalnym marketingu polegającym na manipulacji wyników sprzedażowych. Internauci zaczęli domagać się sprawdzenia praktyk marketingowych u BTS, jak i u innych dużych zespołów k-popowych.
HYBE (ówczesne BIGHIT) było zamieszane w sajaeji marketing już w 2017 roku. Wtedy to agencja była szantażowana za fałszowanie wyników sprzedaży i w rezultacie zapłaciła szantażyście.
5 maja Ministerstwo Kultury, Sportu i Turystyki oznajmiło, że otrzymało petycję żądającą zbadania sprawy z 2017 roku. Pomimo że fani BTS próbowali bronić swoich idoli, ministerstwo postanowiło zająć się tą sprawą dokładniej.
Brak reakcji HYBE na te informacje tylko powoduje większy gniew fanów artystów spod tej agencji.
Źródło: 1
Moderator: MiTien
Edytor: Grazia