Jako członek największego zespołu na świecie, Jungkook z BTS wystąpił dla milionowej publiczności. Ale jest jedna rzecz, której do tej pory nie zrobił: pojawił się na najbardziej znanym billboardzie na ziemi. Aby to osiągnąć, musiał zostać globalnym ambasadorem i najnowszą twarzą linii dżinsowej i bieliźnianej Calvina Kleina. Jak to najnowsze osiągnięcie porównuje się do śpiewania i tańczenia przed dziesiątkami tysięcy ludzi na raz?
Piosenkarz dołącza do Michaela B. Jordana, Kendall Jenner, Jennie z Blackpink, FKA Twings i Aarona Taylor-Johnsona, aby zagrać w kampanii wiosennej amerykańskiego megabrandu. Ale w przeciwieństwie do aktora-reżysera MBJ z Creed III, który niedawno powiedział w rozmowie z GQ, że jego koledzy (żartobliwie) robią mu trudności, widząc jego palące zdjęcia bez koszulki na swoich Instagramowych materiałach, Jungkook mówi, że jego przyjaciele wspierają go.
Od czasu, gdy BTS przeszło na muzyczny hiatus jako grupa pod koniec zeszłego roku, członkowie zespołu zaczęli zbierać osobiste umowy sponsorskie. Jungkook był pierwszym z dwóch członków BTS, którzy wystąpili w ogromnej kampanii reklamowej w ciągu ostatniego tygodnia; dzień po ogłoszeniu jego umowy z CK, włoska marka luksusowa Bottega Veneta wypuściła swoją wiosenną kampanię z udziałem jego kolegi z zespołu, RM. Od początku 2023 roku sześciu z siedmiu członków BTS podpisało duże mowy partnerskie z branżą mody: Suga z Valentino, Jimin z Dior & Tiffany Co., J-hope z Louis Vuitton, V z Celine, a teraz, Jungkook z Calvin Klein i RM z Bottega Veneta. Informacje o ogromnej kampanii z udziałem piosenkarza Jina mogą pojawić się w każdej chwili.
Grupa BTS jest na globalnej mapie mody od lat: Kim Jones z Diora zaprojektował ich stroje koncertowe w 2019 roku, a w kwietniu 2021 roku członkowie zespołu zostali ambasadorami marki Louis Vuitton, krótko po tym, jak ubrali się od stóp do głów w LV na gali Grammy 2021 – i zrobili to ponownie w 2022 roku. (Na ceremonii w 2020 roku mieli na sobie tylko ubrania od Bottega Veneta). Reprezentowali również koreańskie marki, latem zeszłego roku, kiedy przybyli na briefing prasowy do Białego Domu w stylu Reservoir Dogs, ubrani w klasyczne garnitury od koreańskiej marki odzieżowej Tailorable.
Członkowie zespołu byli gwiazdami ostatniego sezonu tygodni mody, podczas którego więcej europejskich luksusowych marek zaprosiło idoli K-popu na pierwsze rzędy niż kiedykolwiek wcześniej. Ich udział w różnych pokazach zapowiadał niektóre z podpisanych umów sponsorskich: niedługo po tym, jak Suga pojawił się na pokazie mody Valentino w styczniu, J-hope pojawił się na męskich pokazach Hermèsa i Vuittona, siedząc obok swojego kolegi z zespołu, Jimina, na pokazie Diora. W kolejnym miesiącu RM zasiadł w pierwszym rzędzie na pokazie Bottega Veneta. (Dla tych, którzy są ciekawi, jakie są tutaj powiązania między francuskimi konglomeratami luksusowymi: LVMH posiada marki Dior, Vuitton, Tiffany i Celine, podczas gdy Kering posiada Bottega).
Podczas gdy domy mody w ostatnich latach zaczęły zatrudniać więcej ambasadorów-celebrytów, Calvin Klein od dziesięcioleci prezentuje sławnych ludzi w swoich kampaniach reklamowych. A ponieważ same produkty — niebieskie jeansy, bielizna — są stosunkowo proste i osobiste, to ich kampanie reklamowe z wykorzystaniem celebrytów skupiają się na autentyczności i intymności, które zwykle wiążą się z pewnym stopniem rozebrania. Zdjęcia Jungkooka, wykonane przez fotografa Park Jong Ha w charakterystycznej, zadymionej, czarno-białej estetyce CK, są jednymi z jego najbardziej eksponujących publicznych obrazów. W oficjalnym komunikacie prasowym Jungkook mówi, że:
Można przypuszczać, że ostatnie kilka lat były dla Jungkooka, który ma 25 lat i prawdopodobnie wciąż odkrywa nowe strony swojej osobowości, ogromnym zawirowaniem. Choć przyznaje:
Ostatnio dokonał pewnych ostatecznych zmian w swojej garderobie.
Źródło: (1)
Moderator: Mania
Edytor: ECHo