Kostium idola jest istotnym elementem ich wyglądu na scenie, ponieważ jest misternie powiązany z ich koncepcją i ogólnym klimatem ich występu. Jednak często kostiumy nie mają absolutnie nic wspólnego z koncepcjami, a ponadto są dość widocznie niewygodne dla artystów, którzy muszą w nich występować. Chociaż kostiumy sceniczne mają na celu zwiększenie wartości występu, czasami mogą również stanowić przeszkodę. Pomimo dyskomfortu muszą kontynuować swoje występy.
Jednym z głównych przykładów tego są krótkie sukienki z wystającymi spodenkami ochronnymi. Norma pomiaru długości sukienki powinna przynajmniej zakrywać spodenki ochronne, ponieważ nie powinni być ich w ogóle widać. Zwłaszcza w przypadku fancamów jest oczywiste, że idole czują się nieswojo w takich kostiumach. Podczas gdy niektórzy idole mają znaczący wpływ na wybór strojów, większość nie. Na przykład TWICE i Red Velvet miały wiele przypadków niewygodnych strojów scenicznych/imprezowych, w tym niewystarczającej odzieży w trudnych warunkach pogodowych, wyjątkowo krótkich sukienek, głębokich dekoltów i innych,.
Ogranicza to również ich zakres ruchów, zakłócając w ten sposób ich wydajność, gdy stają się świadomi swojego ubioru. Konkretnie, Nancy i Yeonwoo z MOMOLAND również padły ofiarą nieodpowiednich fancamów ze względu na ich kostiumy sceniczne. Kwestią w tym względzie jest również rozmiar stroju, szczególnie w przypadku ITZY. Czasami agencje szczególnie przypisują początkującym idolom niewygodne i nieodpowiednie ubrania, aby przyciągnąć uwagę. Nie ogranicza się to tylko do grup żeńskich, ale także grup męskich, którzy otrzymują odkrywające ubrania, w których najwyraźniej nie czują się komfortowo.
Jednak ten problem staje się jeszcze poważniejszy i niepokojący, gdy nieletni idole są zmuszani do zakładania niewygodnych strojów ze względu na koncepcję grupy. Styl występu 14-letniej Wonyoung z „Side to Side” Ariany Grande – zwłaszcza biorąc pod uwagę nieodpowiedni ton piosenki – nigdy nie powinien był zostać dopuszczony.
Podobnie w CF Tzuyu z TWICE, gdzie musi wykonywać taniec, który jest mocno nieodpowiedni dla nieletniej dziewczyny. HyunA zadebiutowała po raz pierwszy w wieku 14 lat i niezliczoną ilość razy mówiła o tym, że nie chciała mieć „seksownej” koncepcji, ale tego wielokrotnie wymagano od niej.
Nie tylko promuje to niezdrową kulturę życia zawodowego idoli, ale także wpływa na nich osobiście, gdy zaczynają rozwijać problemy związane z wizerunkiem i poczuciem własnej wartości od bardzo młodego wieku. Jedynie słuszne jest, aby styliści przy przypisywaniu strojów brali pod uwagę własny komfort i preferencje artystów.
Źródło: 1
Edytor: Grazia