28 czerwca wszystkie członkinie FIFTY FIFTY złożyły pozew by zerwać swoje kontrakty z agencją ATTRAKT, o czym można przeczytać tutaj. Od tego momentu media, dyrektor ATTRAKT, Jeon Hong Joon jak i wmieszany w tą sprawę, Ahn Sung Il wypowiadali się w sprawie tego konfliktu.
Wcześniej pisaliśmy także o raporcie Dispatch oraz o walce o znak towarowy FIFTY FIFTY oraz pseudonimy sceniczne dziewczyn.
1. Ahn Sung Il wypowiada się w sprawie oskarżeń
5 lipca agencja producenta Ahn Sung Ila, The Givers, opublikowała oświadczenie, w którym ostrzega serwisy informacyjne oraz ATTRAKT przed dezinformacją.
„To oświadczenie jest po to by poinformować dziennikarzy oraz osoby powiązane z ATTRAKT. Prosimy byście przestali dezorientować publiczność złośliwie zmodyfikowanymi informacjami oraz zarzutami.
Aktualnie ATTRAKT rozprasza uwagę publiki od sedna problemu. Prosimy, by ci, którzy to czytają podejmowali mądre decyzje.”
W oświadczeniu, The Givers zarzuciło, że ATTRAKT dało $9000 na zakup praw pokrewnych do „Cupid„, a nie praw autorskich. Wcześniej ATTRAKT twierdziło, że próbowali zapłacić za prawa autorskie do piosenki, ale dowiedzieli się, że Ahn Sung Il wykorzystał te pieniądze, aby ją kupić dla siebie.
„Szkoda, że samozwańczy producent z 30-letnim doświadczeniem nie potrafi odróżnić praw autorskich od praw pokrewnych. Prawa pokrewne odnoszą się do prawa osoby, która wniosła określony wkład w zwiększenie wartości dzieła chronionego prawem autorskim i które zwykle jest przyznawane producentowi. Innymi słowy, producent muzyczny ma prawo zapłacić i zatrzymać $9000, o które walczy ATTRAKT.
Prawa autorskie przysługują osobie, która stworzyła produkcję. W przypadku muzyki przyznawany jest pisarzom, producentom i aranżerom muzycznym. w związku z tym The Givers, po naradzie z pisarzami, zgodnie z prawem nabyli prawa autorskie do „Cupid”.
Wszystko to miało miejsce przed wydaniem „Cupid” i zostało zrobione przez naszego wydawcę by przyspieszyć proces ponownego pisania, produkcji, miksowania różnych wersji oraz współpracy z innymi artystami podczas globalnych promocji grupy. Słusznie, prawa zostały uzyskane dzięki wysiłkom firmy i poza prawami należącymi do Ahn Sung Ila, który brał udział w produkcji, prawa zagraniczne posiada wydawca The Givers.
[…] mamy fakturę, z której wynika, że prawa autorskie do utworu zostały zakupione za inne środki, a nie za pieniądze, których domaga się ATTRAKT. Ponadto, na fakturze ATTRAKT widnieje opłata za produkcję muzyczną, podczas gdy nasza faktura dotyczy zakupu opłaty za prawa własności intelektualnej do utworu muzycznego.
Powiedziawszy to, twierdzenie, że ATTRAKT nabyło prawa autorskie do utworu, jest niedorzeczne. Chcielibyśmy spytać, czy ATTRAKT posiada prawa autorskie do wszystkich wcześniejszych prac, za które zapłacił. […]
Obecnie ATTRAKT celowo ukrywa fakty i rozpowszechnia dezinformację, używając dokumentów potwierdzających ich twierdzenia.[…]
Prosimy o zaprzestanie ciągłych ataków z wykorzystaniem dezinformacji. To jest nasze ostatnie ostrzeżenie. Następne wydamy po udowodnieniu prawdy zgodnie z procesem prawnym.”
2. Odpowiedź Ahn Sung Ila na raport Dispatch
Po tym jak Dispatch opublikował swój raport dotyczący sprawy FIFTY FIFTY, pojawiły się zarzuty o zdradę w stronę Ahn Sung Ila.
Star News Korea postanowili skontaktować się z dyrektorem The Givers by ten się wypowiedział w sprawie tych zarzutów. Pomimo wcześniejszego zaznajomienia się z raportem, Ahn Sung Il wolał nie wypowiadać się o tym.
„Jestem zaznajomiony z tym raportem, ale nie mam nic do powiedzenia. Proszę odnieść się do naszego oświadczenia z dnia 5 lipca.”
3. Początek rozprawy sądowej o zerwanie kontraktów FIFTY FIFTY
5 lipca rozpoczęła się także rozprawa sądowa w sprawie zerwania umów pomiędzy członkiniami FIFTY FIFTY a agencją ATTRAKT. Pierwsze przesłuchanie odbyło się w 50. Sądzie Rejonowym Centralnego Seulu. W trakcie posiedzenia zarówno reprezentanci idolek jak i agencji mogli się wypowiedzieć o całej sytuacji. Dyrektor ATTRAKT, Jeon Hong Joon oraz członkinie FIFTY FIFTY nie byli obecni na sali rozpraw.
Reprezentant artystek poinformował, że pomimo że dziewczyny podpisały umowę z ATTRAKT, to w tym samym czasie, Star Crew Ent, inny podmiot w tej sprawie, podpisał umowę dystrybucyjną z Interpark.
„Normalna umowa powinna być pomiędzy Interpark i ATTRAKT, ale dlaczego tak nie zrobili? ATTRAKT mówi, że wydali 6 miliardów won z 9 miliardów won, które otrzymali z Interpark. Prosimy o udowodnienie tego.”
Z drugiej strony ATTRAKT odpowiedział, że początkowo dziewczyny podpisały umowę z Star Crew Ent, ale później powtórnie podpisały z ATTRAKT, po utworzeniu tej agencji. Dodatkowo reprezentant wspomniał, że w grupę zostało zainwestowane około 8 miliardów won.
Jednocześnie ATTRAKT przyznał się, że nie dostarczyli raportów finansowych artystkom, ale było to spowodowane błędem firmy outsourcingowej podczas procesu rozliczeniowego. Potwierdzili też, że niedawno podali członkiniom dokładne kwoty oraz dane rozliczeniowe. Tym sposobem, ATTRAKT przyznał się do tego błędu, aczkolwiek nie uważa by to był powód by zawieszać umowę na wyłączność.
Sędzia kończąc rozprawę poprosił obydwie strony o dostarczenie dodatkowych dokumentów do 19 lipca. Kolejna rozprawa ma mieć miejsce w przeciągu kolejnych trzech tygodni.
4. Była członkini grupy K-popowej broni ATTRAKT
Niedawno Kim Minhee wypowiedziała się w temacie sporu pomiędzy FIFTY FIFTY i ATTRAKT. Kim Minhee była członkinią grupy The Lush, która była prowadzona przez Jeon Hong Joona.
Artystka na swoim Instagramie wstawiła story, w którym wspierała swojego dawnego managera.
Według Kim Minhee, Jeon Hong Joon traktował je bardzo dobrze. Pomimo dawnej polityki, że najpierw idole musieli spłacić swoje długi za treningi, Jeon Hong Joon płacił dziewczynom, pomimo że nie robiły profitu.
Kim Minhee także udostępniła fragment rozmowy z dyrektorem ATTRAKT.
Jeon Hong Joon wysłał takie wiadomości do artystki: „Dzięki Minhee. Dobrze widzieć, że dobrze sobie radzisz.” Idolka skomentowała ten fragment rozmowy i napisała:
„Nawet jeśli jest mu ciężko, nasz CEO mówi tylko o nas. Wszyscy się o niego martwili, więc nasza rodzina OSCAR Entertainment kontaktowała się ze sobą od dłuższego czasu. Sara (członkinia The Lush) dowiedziała się ode mnie i później powiedziała, że nie mogła spać całą noc. Powodem, dla którego wrzucam te rzeczy jest… OK, jasne, powiedzmy, że naprawdę miałam nadzieję, że zostaną usunięte, a ich promocje pójdą na marne. Wysłuchałabym was, gdyby mówiły, że sprawy sprawy są trudne, ale jestem wściekła, że podstępnie zaplanowały takie dźgnięcie w plecy gdy wszystko szło dobrze. Bardzo chcę by to się rozprzestrzeniło jak najdalej.”
5. Piosenkarka spod dawnej agencji CEO ATTRAKT wspiera FIFTY FIFTY
Inną artystką, która wypowiedziała się o sporze jest Gil Hak Mi. Piosenkarka też kiedyś była zarządzana przez Jeon Hong Joona. W porównaniu z Kim Minhee, jej wspomnienia ze współpracy z CEO ATTRAKT mogą się wydawać inne po jej wpisie.
Na story na swoim Instagramie tak napisała:
„Przykro mi z powodu dziewczyn… Rozumiem co czują, ponieważ też chciałam to zrobić. Ludzie, którzy z nim nie współpracowali bezpośrednio, nigdy nie będą wiedzieć.”
Jednak Gil Hak Mi szybko usunęła swoje story gdy zaczęło ono przykuwać za dużo uwagi.
6. Interpark wypowiada się w sprawie konfliktu
10 lipca Interpark zabrało głos w sprawie wczesniej wspomnianej inwestycji z Star Crew Ent, o której wspominał reprezentant FIFTY FIFTY w trakcie rozprawy sądowej.
„Inwestycja została zrobiona nie dla FIFTY FIFTY i członkinie nie muszą oddawać pieniędzy”
Wraz z tym oświadczeniem, argument o transakcjach pomiędzy firmami ATTRAKT i Star Crew Ent stracił na swojej wadze.
Źródło: (1), (2), (3), (4), (5), (6), (7), (8)
7. Dispatch analizuje umowy dotyczące „Cupid”
Niedawno Dispatch opublikował nowy raport dotyczący sprawy piosenki „Cupid„. Jak podaje Dispatch, Ahn Sung Il dwukrotnie sfałszował podpisy innych na oficjalnych dokumentów by przekazać prawa autorskie na jego firmę.
Pierwszym elementem poddanym analizie były podpisy szwedzkich kompozytorów: Adama von Mentzera, Maca Fellandera oraz Louise Udin. Dostali oni $9000 od Ahn Sung Ila za prawa autorskie do „Cupid„.
Podczas rozmowy z dyrektorem ATTRAKT, Ahn Sung Il ukrył fakt, że zakupił te prawa i zamiast tego twierdził, że zajmie to kilka miesięcy zanim nazwiska producentów zostaną dopisane.
Dalej Dispatch analizował dokumenty związane z przekazaniem praw autorskich „Cupid„. W marcu 2023 roku, Ahn Sung Il złożył prośbę o zmianę rozkładu praw autorskich, w których przekazał wszystkie prawa szwedzkich kompozytorów sobie oraz zmniejszył udział Keeny z 6.5% do 0,5%.
Działanie Ahn Sung Ila było czystym naruszeniem umowy z ATTRAKT, ponieważ powinny one być wcześniej skonsultowane z agencją. Ahn Sung Il także dopuścił się poważnego przestępstwa, gdy sfałszował podpisy kompozytorów.
Dispatch stwierdził rozbieżności po porównaniu oficjalnych podpisów kompozytorów (na samej górze) oraz podpisów z udostępnionych dokumentów:
Z powodu dosyć dużych różnic w podpisach, Dispatch zasięgnęło informacji u rzeczoznawcy Yang Hoo Yeol. Rzeczoznawca zauważył wiele nieścisłości w tych podpisach, które tylko potwierdzają tezę, że były wykonane przez różne osoby. Na podstawie jego analizy Dispatch stwierdził, że Ahn Sung Il sfałszował podpisy, za co może grozić mu nawet 3 lata więzienia.
8.The Givers wypowiada się w sprawie teledysku do piosenki „Barbie Dreams”
17 lipca The Givers zaprzeczyło informacjom, że Ahn Sung Il anulował nagrywanie teledysku do piosenki FIFTY FIFTY „Barbie Dream„. Wcześniej ATTRAKT oświadczyło, że projekt został anulowany bez wiedzy CEO ATTRAKT, Jeon Hong Joona.
The Givers opublikowali fragmenty rozmów na Kakao Talk pomiędzy Jeong Hong Joonem oraz Ahn Sung Ilem. Z konwersacji wynika, że to Jeon Hong Joon chciał anulować nagrywania. Z fragmentu z 19 czerwca dyrektor ATTRAKT prosił on Ahn Sung Ila by przekonał dziewczyny do nagrania teledysku. Jednak dzień później Jeon Hong Joon poinformował Ahn Sung Ila, że projekt zostanie zawieszony.
The Givers także oświadczyło, że Jeon Hong Joon skłamał mówiąc, że anulowanie nagrywania było spowodowane tym, że Saenz miała pozytywny wynik na COVID-19, a Aran zdecydowała się na odpoczynek po operacji.
9.Koreańskie stowarzyszenia muzyczne wypowiadają się w sprawie sporu
Z powodu coraz bardziej skomplikowanej sytuacji związanej z prawami autorskimi do piosenki „Cupid„, Koreańskie Stowarzyszenie Praw Autorskich Muzycznych oraz Koreańskie Stowarzyszenie Zarządzania Rozrywką postanowiły także przedstawić swoje stanowisko.
Koreańskie Stowarzyszenie Praw Autorskich Muzycznych poinformowało, że jeżeli dojdzie do sporu dotyczącego praw autorskich to zatrzymają oni honoraria do „Cupid„.
Jednocześnie, Koreańskie Stowarzyszenie Zarządzania Rozrywką w swoim wpisie wsparło dyrektora ATTRAKT, Jeon Hong Joona.
„Jeon Hong Joon jest znany w branży jako pracowity, kreatywny i zdolny. Uważany jest za branżowy wzór do naśladowania za odkrycie FIFTY FIFTY, który dzięki swojej ciężkiej pracy był w stanie znaleźć się na listach przebojów Bllboard i po raz kolejny zwrócić uwagę na K-pop.”
Swój wpis stowarzyszenie zakończyło słowami nadziei na szybkie dojście do porozumienia pomiędzy ATTRAKT i FIFTY FIFTY.
10. ATTRAKT zarejestrowało nazwę FIFTY FIFTY na rynkach międzynarodowych
Po wcześniejszych sporach o nazwę FIFTY FIFTY jak i o pseudonimy artystyczne artystek, ATTRAKT postanowiło pójść o krok naprzód i zarejestrowało nazwę grupy w kilku innych krajach. 25 lipca, agencja oficjalnie zdobyła znaki towarowe w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Japonii oraz Chinach.
Oznacza to, że FIFTY FIFTY musiałyby uzyskać zgodę od ATTRAKT by promować się pod obecną nazwą na tych rynkach, nawet jeśli dziewczynom uda się zerwać kontrakty z agencją.
11. Ahn Sung Il przyznaje się do sfałszowania informacji o swoim wykształceniu i doświadczeniu zawodowym
Ahn Sung Il, dyrektor generalny The Givers, publicznie przyznał się, że sfałszował informacje o swojej edukacji oraz karierze zawodowej.
25 lipca, agencja The Givers wydała oświadczenie w tej sprawie.
„Potwierdziliśmy nieprawdziwe elementy dotyczące wykształcenia oraz kariery CEO Ahn Sung Ila i przepraszamy za zamieszanie w tej sprawie. Przepraszamy, że nie podaliśmy dokładnych informacji i dokonamy poprawek.”
Dzień wcześniej pojawiły się informacje, że Ahn Sung Il nie widnieje na liście absolwentów Chung-Ang University, gdzie podobno studiował na Wydziale Administracji Biznesowej. Dodatkowo pojawiły się nieścisłości co do kariery dyrektora jak i jego stażu pracy.
12. Spotkanie mediacyjne
9 sierpnia odbyła się kolejna rozprawa sądowa w sprawie zakończenia umów pomiędzy członkiniami FIFTY FIFTY a agencją ATTRAKT. Tym razem na rozprawie pojawiły się matki Saeny i Aran, zarząd ATTRAKT oraz reprezentanci obydwu stron. Rozmowy odbywały się przez około dwie godziny, ale nadal strony nie doszły do porozumienia.
Sąd zaproponował datę kolejnego spotkania 16 sierpnia, ale członkinie stwierdziły, że drugie spotkanie negocjacyjne się nie odbędzie. W związku z tym sprawa sądowa będzie odbywać się tak jak była planowana.
13. List członkiń FIFTY FIFTY
Członkinie FIFTY FIFTY pierwszy raz wypowiedziały się publicznie w związku z trwającym procesem sądowym pomiędzy nimi a agencją ATTRAKT. Swój ręcznie napisany list wstawiły na nowym koncie na Instagramie fifi_fifi1118.
„Drodzy Fani,
Tutaj Keena, Saena, Sio i Aran z FIFTY FIFTY.
Chciałybyśmy na początku przeprosić wszystkich, którzy nas kochają, za wzbudzenie niepokoju.
Wiemy, że tutaj są fani, którzy wierzą w nas i czekają na nas. Dlatego, członkinie FIFTY FIFTY zdecydowały odłożyć na bok wszelkie wahania i podzielić się swoim stanowiskiem.
Wiemy też, że wielu z Was jest zdezorientowanych obecnymi doniesieniami medialnymi i prasowymi. Nieporozumienia i oskarżenia narastają. Byłyśmy tym głęboko wstrząśnięte i przechodziłyśmy trudny okres.
Niemniej jednak wierzymy, że istnieje prawda, którą należy odkryć pomimo tych trudności. Mamy silną wiarę, że nasi fani nas zrozumieją i będą nas wspierać jeszcze bardziej, gdy wszystko zostanie wyjaśnione.
Członkinie FIFTY FIFTY otrzymały wiele miłości i zachęty od naszych fanów. Mamy też wokół siebie wielu ludzi, którzy ciężko pracowali i nam pomagali. Nigdy nie zapomniałyśmy, ani na chwilę, jak wdzięczne jesteśmy naszym fanów i wszystkim, którzy nas wspierali. Chciałybyśmy wziąć sobie to do serca i odwdzięczyć się pracując jeszcze ciężej w przyszłości.
Najpierw jednak chciałybyśmy skorzystać z okazji, aby naprawić krzywdy, które pojawiły się w naszej relacji z agencją. By chronić naszą muzykę, nie miałyśmy innego wyjścia.
Tak więc, po wielu rozważaniach, zdecydowałyśmy się iść taką ścieżką. Będziemy nadal iść naprzód, podejmując ostrożne decyzje w celu przezwyciężenia obecnych nieporozumień i trudności.
Pęka nam serce, widząc tak wiele nieprawdziwych historii w artykułach i w mediach społecznościowych. Niemniej jednak ostrożnie podchodziłyśmy do komentowania zakończenia naszych umów na wyłączność z agencją. Nie oznacza to, że przyznajemy się lub akceptujemy to, co zostało ogłoszone w mediach. Wierzyłyśmy, że wniesienie tej sprawy do sądu w oparciu o fakty było właściwym sposobem rozwiązania sytuacji. Miałyśmy nadzieję, że prawda zostanie ujawniona podczas procesu, a nasze prawa będą zagwarantowane. To jest coś, w co wierzymy do dziś.
Aby spełnić tę nadzieję, będziemy nadal gromadzić i przesyłać materiały oraz dowody oparte na faktach. Mamy nadzieję, że w ten sposób wyjaśnimy wszelkie wątpliwości i nieporozumienia. Mamy szczerą nadzieję, że fałszywe podejrzenia i nieporozumienia nie powodują zbyt dużej krytyki a Wy patrzycie obiektywnie na fakty. W tej chwili wszystkie członkinie są razem, polegają na sobie by być silnymi.
To, czego tak na prawdę pragniemy, to prowadzenie naszych działań jako prawdziwi artyści w godnym zaufania środowisku. Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby to życzenie się spełniło. Zrobimy co w naszej mocy, aby wrócić w dobrej formie i odwdzięczyć się wszystkim, którzy nas śledzili.
Dziękujemy”
Wiele osób zastanowił czas w jakim został wstawiony ten list. Post pojawił się równo jeden dzień przez odcinkiem programu „Unanswered Questions„, który ma poruszyć temat sporu FIFTY FIFTY. Program ten jest znany z odkrywania wielu tajemnic. Ludzie się zastanawiają czy grupa nie zostanie zdemaskowana właśnie w tym odcinku.
14.Kontrowersyjny odcinek „Unanswered Questions.”
21 sierpnia został wyemitowany kolejny odcinek programu „Unanswered Questions„, który tym razem dotyczył sprawy FIFTY FIFTY. „Unanswered Questions” znany jest ze swojej wnikliwej analizy spraw, które wcześniej pozostawały nierozwiązane. Wiele osób oczekiwało odcinka o FIFTY FIFTY, ponieważ mógł on obrócić sprawy i rozwiązać problem pomiędzy grupą a agencją ATTRAKT.
Niestety, „Unanswered Questions” nie udało się rozwiązać sprawy FIFTY FIFTY, a zamiast tego oburzył widzów przedstawionymi treściami. W programie, zamiast przyjrzeniu się problemowi pomiędzy FIFTY FIFTY a ATTRAKT, to sportretowano członkinie grupy jako ofiary poprzez ignorowanie oraz manipulację faktów.
W odcinku ATTRAKT poinformowało, że pomimo że około 8 miliardów won zostało włożone w grupę, to dziewczyny powinny otrzymać zapłatę po 30 miliardach zysków firmy. Idolki oraz ich rodziny oznajmiły, że księgowość nie była przejrzysta, ale nie podali przyczyny czy dokładnego problemu przy tym osądzie. Producenci serialu też nie zapytali rodziny o pozornie zaaranżowane odejście członkiń oraz o wcześniejsze zgłoszenia dotyczące praw autorskich.
Kolejną szokującą rzeczą w tym odcinku był nieudany wywiad z dyrektorem The Givers, Ahn Sung Ilem. CEO nie mógł się pojawić, ponieważ miał wizytę u dentysty. Pomimo to, w odcinku nie było wzmianki o wcześniejszych informacjach o jego edukacji akademickiej, osiągnięciach czy doświadczeniu zawodowym, co do których też się pojawiły kontrowersje.
15.Odpowiedź Dispatch na „Unaswered Questions”
Po odcinku „Unanswered Questions” pojawiło się wiele kontrowersji oraz niewiadomych w sprawie relacji pomiędzy FIFTY FIFTY a ATTRAKT. Do jednej z nich odniósł się Dispatch w swoim najnowszym poście.
Opublikowane zdjęcie pojawiło się w trakcie odcinka „Unanswered Questions„. Wtedy to rodziny idolek wytłumaczyły, że ATTRAKT kazał członkiniom FIFTY FIFTY wyrzucać jedzenie kupione przez członków rodziny.
Z drugiej strony, Dispatch wskazało, że to nie był pracownik ATTRAKT, który to zrobił, tylko pracownik The Givers, tej samej firmy, z którą członkinie FIFTY FIFTY podobno będą próbować podpisać umowę po zawieszeniu kontraktu z ATTRAKT.
Dodatkowo Dispatch dało adnotację, że sytuacja ta miała miejsce w centrum ATTRAKT w Gangnam. Dispatch dalej oświadczyło, że dalej bada sprawę co się stało tego dnia.
Moderator: MiTien, ECHo
Edytor: ECHo
Troszczą się o swoją muzke , zabawne laski nawet tej piosenki nie napisały .Artystki hahah chyba chwilowa fascynacja ludzi
Anonim masz jakiś wyraźny problem z ff. Troszczą się o „swoją” muzykę jak 90% wykonawców kpopu. Pewnie na palcach jednej ręki można by policzyć takich którzy sami piszą swoje piosenki, reszta jest obsługiwana przez sztaby z wytwórni co nie przeszkadza troszczyć im się o „swoją” muzykę.
Szkoda tylko dziewczyn bo dostały się w wir interesów różnych niezbyt uczciwych ludzi i nie mają na nic wpływu. No ale kto mówił że ten biznes jest uczciwy. Tylko naiwni tak mogą sądzić. Pozdrawiam.